piątek, 8 kwietnia 2016

"Zabić cara" Andrew Williams czyli opowieść o pierwszych terrorystach !

Powieść porównywana z “Doktor Żywago” Pasternaka.. .Dlatego skusiłam się żeby ją przeczytać. Jestem zafascynowana historią Rosji więc nie zastanawiając się dużo, kupiłam ją. Ja nie porównałabym jej do 'Doktora Żywago". Ale na pewno 'Zabić cara" jest prawdziwą historyczną powieścią , co osobiście dla mnie ma ogromną wartość. Lektura przenosi nas w lata 1879-1881 do Carskiej Rosji. ”Wola Ludu” nazywana pierwszą organizacją terrorystyczną ma na celu zabicie cara Aleksandra II. Autor zgrabnie w wydarzenia historyczne wplata romans terrorystki Anny Kowalenko z angielskim lekarzem Frederikiem Hadfieldem. Więc w powieści znajdziemy wszystko : wydarzenia historyczne, barwne przedstawienie ówczesnej Rosji,konspiracje, intrygi i romans. Książka na pewno warta przeczytania ponieważ przybliża nam w jaki sposób rozpoczęła się droga do rewolucji w Rosji.

2 komentarze:

  1. Dziękuję za wpis, zainspirowałaś mnie do przeczytania tej książki.Warto wiedzieć co jest ciekawe i godne polecenia. Bardzo fajny blog , będę tu częściej zaglądać :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.Cieszę się ,że Ciebie zainteresowałam moją pasją,a właściwie dwiema:czytaniem i historią Rosji.

      Usuń